sunnuntai 27. helmikuuta 2011

Viikon klassikko: Bvlgari Black (EdT)

Mamma li Tvrchi
Kuva: fabbio

Bvlgarin Black kotiutui luokseni testerivaihdossa Vasilisan kanssa. Black on siinä mielessä jännä tuoksu, että osa ihmisistä mieltää sen maskuliiniseksi ja osa taas selvästi feminiiniseksi. Hajuvesiosastoillakin tämän usein löytää miesten puolelta, vaikka se on unisextuoksu. Black on vuodelta 1998 ja ansainnut jo klassikkoleiman. Sen suuriin tykkääjiin kuuluvat mm. hajuvesiopas Perfumesin kirjoittaja Luca Turin sekä Angelina Jolie.

Ensituoksu: Mun nenääni avaus ihollani on hyvin pitkälti teemäinen. Vahvaa earl grey teetä ja vain hiven kumimaista uuden auton tuoksua. Mielenkiintoista. Olen lukenut todella monta arviota, jossa tuoksua kuvaillaan voimakkaaksi, jopa suorastaan palavan kumin hajuiseksi, mutta mun ihoni on kyllä ihan eri mieltä.

Sydäntuoksu: Puolessa tunnissa teehen tulee reilu vaniljalisä ja tässä vaiheessa tämä alkaa mun iholla mennä selvästi naiselliselle puolelle. Hyvin vaniljajäätelömäinen aromi. Seassa on seetriä, jasmiinia ja santelipuuta, mutta hyvin, hyvin lempeästi.

Pohjatuoksu: Tuoksun pohjalla on ripaus nahkaa ja myskiä, jotka jäävät vaniljan kanssa iholle hehkumaan.
Kesto tuoksulla ei valitettavasti ole kovin hyvä. Mun iholtani koko tuoksu häviää neljässä tunnissa jopa reilun lotraamisen jälkeen.

Omat fiilikset: Ihollani tuoksu on hyvin naisellinen ja lempeä, mutta mieheni sanoi että ensihäivahdyksissä oli hänen mielestään jotain miehistä, ennen kuin tuoksu kunnolla kuivui iholle. Ei tämä mun mielestäni mitenkään provosoiva tuoksu ole, vaikka sitä niin halutaan mainostaa. Ennemminkin hyvin rauhoittava kokemus. Taidan seuraavaksi sämplätä tätä sekoitettuna Bvlgarin punaiseen teetuoksuun, johon vanilja voisi hyvin sopia. Voisinkin ehkä ostaa tätä kevättä varten pullollisen.

1 kommentti:

  1. Oi, tämähän oli jännittävää lukea, sain Blackistä hyvin erilaisen vaikutelman. Minulla se tuoksui aika pihkaiselta ja miehekkäältä. Kirjoitan piakkoin oman arvosteluni, niin voidaan vertailla! ;)

    VastaaPoista